WIN for Mian Mohammad Mansha: ARY give its consent for a heavy fine for defamation, in London court

0
1903
In an open notice issued on Saturday, Carter-Ruck Solicitors in London said that Justice Nicklin in the London High Court affirmed an assent arranged, settling a case on terms that ARY Network Ltd in which the gathering consented to pay Mian Mohammad Mansha “substantial damages of £75,000 and agreed on legal costs of £200,000.”
The assent arrange was affirmed on June 8.
The notice said that ARY Network Ltd “entered into creditors’ voluntary liquidation on Jan 12, 2017. Following this, the responsibility for the defense of the proceedings passed to the appointed liquidator.” It included that Feb 1, 2017, the UK media controller, Ofcom, “revoked all six Ofcom licenses held by ARY Network Ltd due to breaches of the license terms.”
The case was brought by Mansha in April 2016 after a program titled “Kab Tak”, communicated in November 2015 by ARY made what Mansha’s legal advisors alluded to as “completely false and defamatory claims,” blaming him for being “guilty of money laundering in relation to the acquisition of the St James Hotel and Club Ltd.” In December 2015, the system again publicized what it called “an exclusive report of Mian Mansha’s stay at St James Hotel.”
The inn was obtained by the Nishat Group, claimed by Mansha, in 2010 at an announced cost of $60 million. In July 2015, the Senate Standing Committee on Finance approached the State Bank of Pakistan for subtle elements on how the settlement was made for the installment. The SBP’s answer was that it had not handled any authorization for the settlement. After this, a few individuals from the board of trustees collected the apparition of conceivable tax evasion, which was then reflected in different media reports. These reports were strenuously denied by the guide for Mansha at the time.
Thus, the Islamabad High Court got the issue in February 2016 and looked for answers from the National Accountability Bureau, Federal Investigation Agency, Federal Bureau of Revenue, SBP about the installment. The Mansha family kept up that the cash for the exchange was legitimately created in Pakistan, with all assessments paid before being moved abroad as per law to acquire the lodging.
Lawful procedures against ARY Network started not long after that in London. In the announcement issued via Carter-Ruck, confirmed by the firm for Dawn, the “settlement is a total vindication of Mr Mansha’s position” on the grounds that “des­pite many re­­quests, at no time, did ARY Network Ltd provide any evidence whatsoever in support of any of the allegations” contained in its communicate.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here